Samsonite Europe kom till oss med frågan om vi ville ta oss an deras största brand ambassador kampanj för 2023 tillsammans med världstopprankade tennisspelaren Casper Ruud. Självklart! Projektet innefattade framtagning av hela reklamkonceptet, story, manus, produktion och postproduktion.
(Bakgrund)
Koncept & story
Samsonite gav oss fria händer att ta fram ett koncept med hög energi och personlig touch. Vi landade i idén att göra tydliga jämförelser mellan produktens unika USP:ar och Casper.
01
Manusframtaging
Reklamkampanjen är global men vi ville använda oss av det faktum att Casper är en stolt norrman. Resultatet blev att vi använde oss av ett par norska citat i talmanus för att framhäva Caspers avslappnade personlighet.
02
Fotografering
Vi tog fram en tydlig plan tillsammans med vår regissör och stillbildsfotograf för att hinna ta de kampanjbilder vi behövde mellan tagningarna. Resultatet blev 4 väldigt produktiva timmar med vår tennisstjärna.
03
Omfattande leverans
För att möta Samsonites globala behov av en stor mängd material levererande vi totalt 15 kampanjbilder och 36 unika filmer i olika längder för deras olika marknader.
04
05
Edouard Wattel - VP Digital & Ecommerce
"We're thrilled about our partnership with Casper Ruud. Thanks for making it happen!"